Barfota

Fan vad härligt, snart är min tvätt klar. Snorar och hostar gör jag förövrigt fortfarande men det är betydligt bättre nu än för några dagar sedan, så jag klagar absolut inte.

Veckan har varit sjukt slapp, måndagen hade vi ju fortfarande lov. Och resterande har jag varit sjukanmäld, för febern har legat i som fan. Men ätit i skolan har jag sannerligen gjort ändå. Gratis är gott, och verkligen värt att gå till skolan för.
 

Planer för sommaren? Ok! Jag har fått jobb som jordgubbsförsäljare i Strömstad. Vilket innebär sjukt mycket pendlande från Uddevalla, närmare bestämt tre timmar om dagen. Men för nästan 14000/månaden kan jag göra det mesta, om jag ska vara ärlig. Hade nog till och med kunnat jobba som bajsplockare eller knarklangare, om nu möjligheterna fanns och inte var sisådär.. stämplade.

Sen har jag även bestämt mig för att skaffa mig något som heter balans, så att jag ska kunna köpa longboard och faktiskt kunna ta mig fram på den. Mer chill än vanlig bräda! Högre hastigheter och det att man inte förväntas kunna massa jävla tricks och trams. Nu gäller det bara att kunna svänga, och det låter som något som passar mig alldeles utmärkt.

Lägenheten är uppsagd, och sista juni är jag fri från den lilla bunkern! Det är ju nästan så att man tar och fixar en utflyttningsfest, bara för att. Ett sista hejdå, och ett sista hej för alla dem som jag aldrig har bjudit hit för att den är så ful och liten. Emilia och jag har klurat lite, och det sista året blir så sjukt dyrt för henne om hon ska ha kvar sitt million dollar place. Så vi flyttar antagligen ihop i en stor 4:a nu efter sommaren, och det bara för att ja. Bara för att vi kan. Dem kostar ju lika mycket som 3:orna. Utöver det bangar jag fan inte 90kvadrat av festande och naturligtsvis.. pluggande. Då kan vi fixa en mysig plugghörna i varje rum, woho, drömscenario.

Och efter att jag har slitit som ett djur, sålt 5000kg jordgubbar, skaffat mig en fet bränna, rökt sönder mina lungor pga tristess, pendlat ihjäl mig och börjat prata med migsjälv som ett reslutat av ensamheten i ståndet. DÅ, då är jag fan värd en resa till Thailand. Emilia, Meyer, Alex och jag.



Jag har förövrigt kommit underfund med det att det är så sjukt mycket lättare att ta sig igenom dagarna ifall man har mål, och saker att se fram emot. Så ja, där var mina. Men verkligen inte alla. Det jobbigaste blir nog att fråga om den där jävla fikan. Nu ska jag samla mod.

Och bajsa! Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: sanna

jag saknar o va en del av er liv va!:( snopp

2009-04-17 @ 01:21:34
URL: http://buckwheat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0