It ain't hard to see this country ain't me

Förutom att min hosta har tagit upp all vad ork och energi heter, har mitt lov fortsatt och slutat rätt ok. Häromdagen när jag trodde jag mådde som sämst, fick jag en fin deal av min kära vän Jonathan. Om jag peppade lite på spelkväll skulle jag få värktabletter, bafucin, té och skjuts tillochfrån. An offer which can't be turned down! Jag drog med mig Emilia och vi åkte upp.

Det var total pajfest redan när vi kom dit. Snubbarna fixade ihop två feta matpajer, och utöver det, som om det inte räckte liksom, så styrde Pacman upp en ännu fetare äpplepaj som vi skulle ha som efterkäk. Jag hade hand om vaniljsåsen, och det gick lika dåligt som vanligt! Hade senare sönder en kopp, och Jonathan hade flertal utbrott på mig under kvällen. Antingen får jag skärpa mig när det kommer till mina kunskaper inom köket, eller så får Jonathan ta och chilla lite. Jag håller på det sista, om jag ska vara ärlig!

Vi dukade finbordet, för att slå på stort, och som jag ser det nu efteråt, så kan man väl säga att det var deras avskedsmiddag. Finporslinet var framme, tjusiga vinglas och små namnskyltar som Uffe gjort alldeles själv prydde bordet.

Vi käkade upp allt som fanns, himla gött.

Efteråt spelade vi lite 'den ofrivillige spelaren', och med min feber och hosta kunde jag verkligen klassats som den ofrivilliga spelaren. Men det var la gött. För vi bastade efteråt. Som tur var slapp jag frostbadet, och pga att jag var sjuk slapp jag även mesförklaringen som Emilia fick som också skippade.

Jag vet inte riktigt när detta var, när det är lov och jag inte sover särskilt bra är inte kollen på dagarna den bästa. Men jag tror att det var någon dag efter trippen till Örebro och Killing The Dream, i söndags. Den 5e blir det då.. Go resa! Feberyran tog över, men jag hade som tur var fina människor vid min sida som hjälpte till med ett och annat. Spelningen i sig kunde ha varit bättre. Jag hade peppat innan för att fota och sådär, men jag kom på migsjälv när jag stod och försökte ställa in inställningarna på kameran att jag inte ens hade lust till det. Och såfort det blev kallt så blev det svinkallt, och likaså då det blev varmt. Musiken kunde jag knappt njuta av, och dem körde inte ens Critical Though - besviken Emmy. Som sagt, gött folk iallafall.

Clarah hängde med hem, och natten utan sömn avslutades på sjukhuset. Jag blir så sjukt förbannad på det svenska systemet, återigen. Helt slut, halvt gråtande på sjukhuset, blir jag skickad till sjukvårdsupplysningsnumret. Och sätts därmed i kö på 32minuter. Vad fan är detta liksom? Jag vet vad felet är. Feber, hosta, halsont, och antaglig öroninflammation. Jag behöver inte någon jävel via en telefonlinje som säger till mig hur ont jag har och inte. Blev sjukt sur, så det slutade med att jag gick in på apoteket och möttes av en bitterfitta som motvilligt hjälpte mig välja ut värktabletter och dylikt, som förövrigt var det dyraste jag köpt på länge. Sen snodde jag en fralla i cafeterian.

Nu är det en sån fin hal torsdagsnatt, och jag är sjukare än sist. Det känns som om jag blir sjuk på nytt hela tiden, och fick dessutom höra idag att den nya influensan håller i sig i ungefär åtta veckor. Så jävla fint ifall det nu är den som jag har fångat upp!

Det manliga gänget åker förövrigt till Spanien nu om ca 2h. Vi ses när det blir varmt igen!

Nu ska jag hosta vidare och dö lite, dricka vatten och lida i min ensamhet. Förövrigt hälsar Sick Jacken & Cynic att dem är det bästa man kan hitta inom hiphopvärldens musikväg just nu.

Chingles!

Kommentarer
Postat av: ida-mathilda

Tjejen som allt startade med på "copycat" inlägget, handlar inte om min blogg. Lulastahl.devote.se heter hon som kopierade en annan blogg, men efter att jag kommenterade det så ändrade hon hela sin bloggdesign osv. och folk kallade mig för mobbare! Knepigt och löjligt :P

2009-01-10 @ 23:34:47
URL: http://ida-mathilda.devote.se
Postat av: Julija

Orkar inte ens förklara. Det är tydligen jag som härmar www.jellica.devote.se

Döm själv.

Du kan kolla tidigare inlägg och avgöra själv.

2009-01-11 @ 01:17:29
URL: http://www.lulastahl.devote.se
Postat av: emmy

men brudar, vafan är detta? skriv era bloggar som ni vill, båda två. alla vet vem som härmar vem, så se till att skaffa eget material och att få ihop era egna tankar på rätt sätt. och skriv om saker som berör er, eller som ni stör er på, eller som ni hatar eller vad som helst. sålänge ni skriver och ni menar det ni säger. skit i det dära "skriv för skrivandets skull", det är bara lamt. ingen vill ha halvdant.

2009-01-11 @ 01:57:30
URL: http://airbiscuit.blogg.se/
Postat av: emmy

och vem fan bryr sig om designer?

2009-01-11 @ 01:58:09
URL: http://airbiscuit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0